Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for kontingenter og donationer

Disse betingelser er gældende for alle kontingenter og donationer, der indbetales via ww.ddl.dk, vores bankkonti eller MobilePay.

Indsamler

Indsamlingen foretages af landsforbundet:

Danske Døves Landsforbund
Brohusgade 17, 4. sal
2200 København N

CVR-nummer.: 13093113

Telefon: 20900660
E-mail: ddl@ddl.dk
Hjemmeside: www.ddl.dk

Fortrydelsesret

Danske Døves Landsforbund er en almen velgørende organisation under ligningsloven 8A og er derfor ikke omfattet af forbrugeraftaleloven. Der er ingen fortrydelsesret på donationer eller kontingentindbetalinger til velgørende formål.

Betaling og sikkerhed

Der tilbydes betaling via betalingskort, MobilePay og bankoverførsel. Vi anvender Nets til at gennemføre betalinger på www.ddl.dk. Data, som du sender i forbindelse med donationer, er krypterede, og det er kun Nets, der kan læse dem. Ved oprettelse af medlemskab eller abonnement via vores betalingsmodul (se nedenfor) opbevares dine betalingsoplysninger udelukkende hos Nets. Danske Døves Landsforbund trækker aldrig et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser på vores hjemmeside er i danske kroner (DKK), medmindre andet eksplicit er angivet.

Kvittering

Efter du har doneret, bliver der fremsendt en kvittering på den anførte e-mailadresse, såfremt du har oplyst en e-mailadresse. Ved almindelige donationer anvender vi ikke din e-mailadresse til anden kommunikation, medmindre der aktivt er givet accept hertil.

Månedlige donationer og abonnement

Månedlige donationer kan oprettes i forbindelse med normale donationer.

Donationen trækkes månedligt på månedsdagen for abonnementets oprettelse eller den seneste bankdag før månedsdagen. Beløbsstørrelsen og valget af velgørende organisation vil være identisk med den donation, som abonnementet blev oprettet med.

Abonnementet kan opsiges eller ændres ved at skrive til ddl@ddl.dk. Oplys i e-mailen, hvilken e-mailadresse abonnementet er oprettet med. Opsigelsen eller ændringen skal modtages senest fem dage før en månedlig donation for, at denne donation stoppes eller ændres.

Medlemskab

Du kan tegne et medlemskab hos Danske Døves Landsforbund.

Medlemskabet er et fast årligt beløb og tegnes for et år ad gangen ved at indbetale det anførte beløb på hjemmesiden. Ved køb af medlemskab via betalingsmodulet godkender du, at Danske Døves Landsforbund må trække det aftalte beløb på dit betalingskort en gang for hver betalingsperiode (12 måneder), så længe medlemskabet løber.

I forhold til kontingentet er Danske Døves Landsforbund alene berettiget til at gennemføre betalingstransaktioner på abonnementsbeløbet for den kommende medlemskabsperiode. Efter hver gennemført betalingstransaktion fremsendes kvittering til den e-mailadresse, der er oplyst ved opstart og køb af medlemskabet.

Indgåede medlemskabsaftaler er gældende, indtil den opsiges af medlemmet eller af Danske Døves Landsforbund. Et medlemskab kan blive opsagt af Danske Døves Landsforbund, hvis medlemmet overtræder forbundets vedtægter, modarbejder forbundets formål, ikke betaler kontingent, skader forbundets omdømme og/eller udviser uacceptabel adfærd. Proceduren for udelukkelse af medlemmer er beskrevet i forbundets vedtægter.  Medlemmet kan til enhver tid opsige sit medlemskab inden udgangen af den nuværende medlemskabsperiode, som starter den 1. januar og slutter den 31. december samme år.

En opsigelse kan ske via henvendelse til Danske Døves Landsforbund – enten ved fysisk fremmøde, telefonisk henvendelse på 20 90 06 60 eller via e-mailhenvendelse til ddl@ddl.dk. Du modtager en kvittering for gennemførelsen af opsigelsen fra Danske Døves Landsforbund. Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det dig som medlem at bevise, at du har opsagt dit medlemskab.

Kontingentet er oplyst ved aftalens indgåelse og kan fra Danske Døves Landsforbunds side ændres på landsforbundets generalforsamling, som finder sted hvert fjerde år. Varsel om ændret kontingent fremsendes til den e-mailadresse, der er oplyst ved opstart og køb af abonnementet.

Handelsbetingelser for varer

Generelle oplysninger

Danske Døves Landsforbund
Brohusgade 17, 4. sal
2200 København N

CVR-nummer: 13093113

Telefon: 20900660 
E-mail: ddl@ddl.dk

Priser

Danske Døves Landsforbunds priser er i danske kroner og angivet inklusive moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at foretage prisændringer uden forudgående varsel. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Danske Døves Landsforbund modtager betaling med VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og via MobilePay og bankoverførsel. Betalingen bliver trukket på kontoen, når varen afsendes. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte eller udgåede varer.

Levering

Danske Døves Landsforbund tilstræber at afsende en ordre samme dag, som den er indgået, hvis den er indgået inden kl. 17. Ordrer indgået herefter afsendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Porto er fra 35 kroner, og betales af modtager/køber. Varer bliver leveret på den leveringsadresse, der angives ved bestilling.

Vi leverer også til udlandet, Færøerne og Grønland. Porto betales af modtager.

Varer sendes med PostNord eller GLS.

OBS: Hvis der ikke er plads på valgte udleveringssted, bliver varen flyttet til nærmeste udleveringssted, og man modtager besked herom. Opstår der problemer, kan I kontakte fragtvirksomheden, som er ansvarlig for leveringen.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Varer leveres 5 hverdage efter bestilling.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives to års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten gælder for fejl i varen. Man kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af varen. Man skal reklamere hurtigst muligt efter, at fejlen/manglen er opdaget.

Ved returnering, reklamation og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varer til:

Danske Døves Landsforbund
Brohusgade 17, 4. sal
2200 København N

Der modtages ikke forsendelser per efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, medsendes bankoplysninger i form af registreringsnummer og kontonummer. Det aftalte beløb overføres hertil. Bankoplysningerne kan uden risiko tilsendes elektronisk, eksempelvis per E-mail, da der ikke er tale om personfølsomme oplysninger. Bankoplysningerne bliver kun anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret/Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Køb af billetter til events eller eventrelaterede tillægsprodukter, såsom madbilletter, overnatning, transport m.m., er i henhold til Loven om forbrugeraftaler, og er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Såfremt et arrangement aflyses, refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den anvendte betalingskonto. Gebyrer refunderes ikke.

Perioden regnes fra den dag:

  • Man modtager ordren.
  • Man modtager den sidste vare, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller ad flere omgange.
  • Man modtager det sidste parti eller den sidste del, når det drejer sig om aftale om levering af varer, der består af flere partier eller dele.
  • Man modtager første vare, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Man skal fortryde senest 14 dage efter køb af varen. Meddelelsen sendes på e-mail til ddl@ddl.dk. I meddelelsen skal man gøre tydeligt opmærksom på, at man ønsker at benytte ens fortrydelsesret. Ønsker man at sende varen retur til os, skal man returnere varen til:

Danske Døves Landsforbund
Brohusgade 17, 4. sal
2200 København N

Man kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med købers forudgående samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres fysisk, og hvis det er blevet brugt/åbnet
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt. Billetter eller eventrelaterede produkter såsom madbilletter, booking af transport, overnatning m.m.

Returnering

Køber skal sende varen retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at køber har gjort brug af sin fortrydelsesret. Køber skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er køber ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Køber skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Køber har ansvaret for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur.

Varens stand ved returnering

Køber hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Køber kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet yderligere, betragtes den som brugt. Det betyder, at køber ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængigt af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet for returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må køber altså afprøve varen uden at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder køber sit køb, får køber det indbetalte beløb retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som køber hæfter for, fratrækkes forringelsen købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten refunderes alle betalinger modtaget fra køber, undtaget leveringsomkostninger. Det skersenest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om købers beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt mellem os og køber.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre køber inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning i butik

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores varer på vores kontor. Det er muligt at reservere en vare online for derefter at afhente varen fysisk på vores kontor. Hvis varen afhentes hos vores kontor, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Danske Døves Landsforbund. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over en vare købt i vores webshop, kan du læse mere om hvordan du klager her.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage via EU-Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her.

Angiver du en klage via platformen, skal du oplyse vores e-mailadresse ddl@ddl.dk.

Scroll to Top