Københavns kommune opfordrer jer til at klage

#Arbejdsmarked #Politik #Tegnsprog #Tilgængelighed

5. marts 2019

DDL har igennem længere tid været i dialog med Københavns kommune i forbindelse med tolkebevillinger på arbejdsmarkedet. Flere og flere af vores medlemmer oplever, at sagsbehandlingen trækker ud. Kommunen opfordrer jer nu til at klage.

DDL har igennem længere tid været i dialog med Københavns kommune i forbindelse med tolkebevillinger på arbejdsmarkedet. Flere og flere af vores medlemmer oplever, at sagsbehandlingen trækker ud.

Der har været mistanke om misbrug og svindel med tolkebevillinger og derfor har Beskæftigelsesministeren pålagt kommunen at stramme op.

Men hvis I bliver ved med at vente på en afgørelse og ikke får svar, så opfordrer Københavns kommune jer til at sende en klage. Så vil de se på klagerne og se på, hvordan og hvor de kan lave ændringer.

Man kan klage over tre ting:

1) Hvis du modtager en afgørelse fra kommunen og er utilfreds eller uenig i afgørelsen. Samtidig kan du anke til Ankestyrelsen.

2) Hvis sagsbehandlingen af din tolkebevilling trækker ud og du ikke får en afgørelse.

3) Hvis du oplever at kommunen forskelsbehandler dig.

Vi opfordrer jer til at klage, hvis I oplever noget af ovenstående, for det er det Københavns kommune selv beder om.

I kan læse mere om hvordan man klager via dette link.

Hvis du bor i en anden kommune end København og oplever problemer som ovenstående, så kontakt os på ddl@ddl.dk.

Dette site benytter funktionalitet, som ældre versioner af Internet Explorer ikke understøtter. Du bør derfor skifte eller opgradere din browser.
close
Søg på dette site